Ads 468x60px

Tuesday 9 September 2014

JOM MINUM NANTI GEMUK!




MINUM PROTEIN DAPAT IDEAL CANTIK!

Dimulakan dengan Bismillah,
Hai!. Jumpa lagi. Semoga anda semua di bawah lindungan berkat Allah. Amin.

Mungkin ada di kalangan kawan-kawan yang ada sebilangan temannya seorang yang kurus?. Atau mungkin di kalangan kawan-kawan yang pernah mendengar luahan mereka diejek sedemikian rupa. Bagi yang berhati 'tebal', mungkin sindiran itu menjadi halwa telinga. Bagaimana yang hatinya rapuh.. tentu akan ada stres dan berasa rendah diri. Macamana nak selesaikan masalah ini dan elakkan mereka dari berasa rendah diri dan juga elakkan diri dari sindrom aneroksia? Kena makan banyak tapi tak gemuk juga?. hmm .. macamanalah nak bantu jadi gemuk! Kejap-kejap.. saya ada MAJIKA!. Nak tahu?? 

Dengan SHAKLEE, set nak jadi 'berisi' pun ada.. Insya Allah, set ini boleh membantu mereka yang dalam percubaan untuk menambah berat badan. Tahniah ye kawan-kawan, anda semua telah memulakan langkah positif untuk memiliki potongan badan ideal serta menggenggam impian anda. Pada entry yang lepas pun boleh kawan-kawan lihat untuk mengetahui set tambah berat anda

" Apa ?". "Tak suka menelan pil? " . Fahamm sangat antara anda semua ini ada yang tak suka menelan pil, kawan saya yang datang bertanya ni pun dia nak yang takde pil-pil yang nak kena telan,  jadi tara..... set untuk terus diminum!.. 
ESP + MEALSHAKES 
Jom, saya sharingkan sedikit kelebihan ESP dalam set ini. Ayah saya juga testimoni sebenar ESP ini sebab nak gemukkan sedikit recovery dari bypass jantung. Memang sedih, tak sampai hati sangat lihat ayah kesayangan kurus dek nak melihat ayah nak menggayakan dada yang berjahit serta selera makan yang putus tetiba kerana ubat sakit jantung. Sungguh! Kami memang tak pernah melihat dikalangan keluarga kami yang mengheret bekas mengisi ubat yang amat banyak dan berjenis. Inilah dugaan pertama yang keluarga kami hadapi. Tapi sekarang, Alhamdulillah, selera makan sekarang dah ok dan masih dalam recovery sepenuhnya.

Semenjak ayah mencuba ESP, VIVIX, Performance Drink dan nampak ada perubahan yang baik, saya telah berazam akan menjadi penyalur suplemen SHAKLEE bulanan buat ayah dan emak. Saya nak emak dan ayah saya sihat seperti dulu dan boleh beribadah tanpa halangan sakit. InsyaAllah. Doakan saya istiqamah ye!. Nak detail lagi? Klik BACA KAT SINI!



Kerana  kebagusannya ESP, lihat ia pun begitu POPULARdalam set-set sihat SHAKLEE.
Berikut adalah jadual cadangan untuk kawan-kawan yang ingin menambah berat badan.


Jadual Pengambilan Set Mencapai Berat Badan Ideal:
1. Sarapan pagi: ♥ makan pagi (nasi goreng/nasi lemak etc) ♥ minum susu/milo 1 gelas (bancuh 1 sudu meal shakes)
2. Makan pagi (pukul 10) ♥ makan roti ♥ minum susu
3. Makan tengahari ♥ makan tengahari yang bergizi (nasi + ayam + daging)
4. Makan petang ♥ Makan roti/kuih ♥ Minum susu/milo (bancuh 1 sudu meal shakes)
5. Makan malam ♥ makanan bergizi
6. 10 minit sebelum tidur ♥ minum susu/milo (bancuh 1 sudu meal shakes)

Kawan-kawan, jom kita lihat juga kebaikan Meal Shakes. Bagi mereka yang belum tahu, Meal Shakes ini amat popular bukan untuk kanak-kanak sahaja, tetapi orang dewasa pun boleh minum. Testimoni CikHusna sendiri yang dah naik berat badan serta bebas dari selsema jugak baca kat sini!

MEALSHAKES  pun popular dalam setiap set sihat SHAKLEE

Sebelum kawan-kawan terlupa, jom kita semak berat badan kita macam jadual kat bawah ini. Pastikan anda merekodkan pemakanan dan aktiviti harian anda bagi mengenalpasti makanan atau aktiviti apa yang perlu diperbaiki untuk mencapai berat badan anda. Antara TIPS MUDAH yang boleh dikongsi, kawal kuantiti makanan, jauhi minuman bergula, lebihkan serat dalam makanan, kurangkan makanan berlemak tinggi dan aktifkan diri anda.
bmi index

Jom kita lihat artikel kat bawah ini mungkin ada yang boleh membantu.
Sebab simple Kenapa Berat Anda Susah Nak Naik!
Antara yang disebut dalam blog DrZubaidi, anda mungkin kekurangan nutrisi. Maksudnya, anda kurang makan. Makan pun dalam kuantiti yang sedikit dan tidak mencukupi. Selain itu, penyakit Aneroksia yang memang dah set dalam mental untuk muntahkan balik setiap apa yang dimakan untuk Kurus!. Kadang-kadang faktor keturunan pun berkaitan juga. Tak pun, Anda kecacingan! Selalu cirit-birit dan sakit perut. Betul ke? Betul.. sebab parasit banyak di dalam usus dan menyebabkan masalah penghadaman.
Keburukan Bila Terlalu Kurus!
Bila kurus, badan akan lemah, Sentiasa senang dapat sakit, rangka tulang cepat rapuh dan kadangkala ada juga yang sukar untuk mendapat zuriat.
Bagaimana Produk Makanan Tambahan Boleh Memberikan Berat Yang Ideal?
Punca utama kurus adalah kekurangan zat. Bila kurang zat makan maknanya sedikit sebanyak ia berkait dengan kurang selera makan. Jadi, untuk dapatkan berat yang ideal, kenalah consume supplemen. Manfaatnya, dapat membuka selera makan dan dapat zat-zat penting yang diperlukan dalam badan.

Ada antara kawan-kawan kita ingat bila nak capai berat badan kena makan banyak makanan berlemak, berminyak. Itu adalah cara pemakanan yang salah ye. Bukan saja tidak menyokong ke arah berat ideal, tapi menyumbang ke arah masalah kesihatan yang lain. Jika hendak mencapai berat badan ideal, kawan-kawan hanya perlu berdisiplin menjaga jadual pemakanan supplemen dan harian serta sentiasa workout secara istiqamah dan berterusan. 

Saya juga mendoakan di kalangan kawan-kawan kita yang ingin menambah berat badannya akan berjaya mencapai secara sihat dan ideal dan jangan lupa juga, badan anda akan berubah menjadi sihat dan cantik. Saya juga faham ada di antara kita yang ingin mencuba tetapi dek terhalang dengan kekangan kewangan. Tidak mengapa, terus hubungi saya sebab saya ada sediakan set bajet untuk anda atau anda boleh gunakan ID saya untuk pembelian di branch SHAKLEE yang berdekatan dengan anda.

Macamana nak dapatkan SET TAMBAH BERAT ni ? Senang saja, boleh tel / whatsapps / sms / pm :) InsyaAllah, saya akan senang hati menerima segala pertanyaan.

.. THANKS READING : )




0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...