Ads 468x60px

Saturday 13 September 2014

PENYAKIT TESTOSTERON? JOM RAWATINYA


Dunia Kehidupan Lelaki Bermula 40 tahun?Umumnya, semua orang percaya bahawa lelaki yang berumur 40 tahun ke atas lebih menarik perhatian wanita dari segi kematangan, kestabilan kewangan dan pengalaman hidup. Percaya bukan, ada dikalangan wanita menangguhkan perkahwinan mereka dan mengukuhkan kerjaya mereka sebelum mereka berkahwin dengan lelaki yang sama kedudukannya dengan mereka. Tetapi, kajian telah menunjukkan bahawa tahap hormon lelaki semakin berkurangan pada usia ini. Tidak hairanlah, kebanyakan kita boleh melihat tanda dan gejala yang menjejaskan kesejahteraan fizikal dan emosi orang lelaki yang mencapai usia ini.

Tahap Dorongan Seksualiti Lelaki
Tidak dapat dielakkan, lelaki yang mencapai usia 40 tahun menjadi mangsa kesan tahap penurunan hormon mereka terutama 'Testosteron'. 
Penurunan ini menjejaskan banyak aspek kehidupan manusia meliputi emosi, pembentukan fizikal dan prestasi seksual. Testosteron  dikesan mula berkurangan pada peringkat umur 35 dan 65 tahun dan gejala penurunan ini panggil 'Andropos' atau singkatan yang mudah difahami adalah 'Rendah T'. Tahap keterukan gejala Rendah T ini berbeza antara seorang kepada yang lain kerana setengahnya mungkin mengalami gejala teruk manakala yang lain mungkin hampir tidak merasai apa-apa.
Jangan Pandang Remeh Pada Gejala Rendah T'.
Seperti wanita, lelaki juga mengalami penurunan hormon bila sedang mengalami proses penuaan. Jika paras testosteran rendah, ia meningkatkan risiko mendapat penyakit yang dikaitkan dengan penyakit jantung, kemurungan, kencing manis, gangguan kognitif, osteoporisis serta kemandulan.
Kesan lelaki yang mempunyai tahap testosteran rendah;
1. Berlebihan berat badan
2. Tahap HDL ( Kolestrol Baik ) rendah
3. Tahap Trigliserida tinggi
4. Tekanan Darah yang lebih tinggi
5. Paras Glukosa darah yang lebih tinggi
6. Kurang Bertenaga
7. Masalah Tidur
8. Hilang Motivasi
Cara Selamat Dan Semulajadi Untuk Mengekalkan Paras Testosteran
Antaranya anda boleh mencuba minuman campuran botani terbaru dalam pemakanan polifenol iaitu VIVIX. Ia mengandungi Muscadine Grape, Polygonum Cuspidatum atau dikenali Japanese Knotweed, Purple Carrot dan Elderberry Eropah. Ia akan membuatkan anda walaupun telah berusia akan tetap bertenaga!.
Manfaat Utama Dalam VIVIX;
  • - Menggalakkan rangsangan  penuaan secara sihat
  • - Membantu Menghalang Kanser
  • - Mengurangkan Risiko Sakit Jantung
  • - Mengurangkan Komplikasi Pesakit Diabetes
  • - Menyokong Kesihatan Sendi
  • - Mengurangkan insiden bagi penyakit Alhzeimer
  • - Membantu dalam mengurangkan Berat Badan
  • - Meningkatkan Sistem Imun
  • - Meningkatkan Kesihatan Mata
  • - Menyokong Kesihatan Keseluruhan
  • - Menyokong Ketahanan Sel dan baiki DNA
Tahniah diucapkan pada kawan-kawan yang dah masuk 40 series yang telah memulakan langkah pertama dalam penjagaan keseluruhan kesihatan. Dan jangan lupa juga, mengamalkan pemakanan tambahan juga akan mengubah anda menjadi sihat dan cantik selain menghalang segala penyakit.

Saya juga faham ada di antara kita yang ingin mencuba tetapi dek terhalang dengan kekangan kewangan. Tidak mengapa, terus hubungi saya sebab saya senang hati akan membantu anda atau anda boleh gunakan ID saya untuk pembelian di branch SHAKLEE yang berdekatan dengan anda. 
 
Macamana nak dapatkan VIVIX ni ? Senang saja, boleh tel / whatsapps / sms / pm :) InsyaAllah, saya akan senang hati menerima segala pertanyaan.


.. THANKS READING : )





0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...