Ads 468x60px

Sunday 20 July 2014

SET GOUT READY!!


 
SET GOUT UNTUK TERSAYANG.


Assalamualaikum,
Hai, hari ni dah telefon atau bertanya khabar ibu ayah kita di kampung? Jangan tak tanya khabar.. walau apa pun yang telah terjadi antara kita.. sebagai anak kita kenalah buat. Takpelah, buanglah sedikit duit untuk telefon tu, yang penting dapat dengar suara ibu ayah. Pengorbanan mereka pada kita memang tak terbayar kann. Ada tu yang saya baca, sahabat ni setiap jam dia menelefon emaknya walau sekejap perbualannya. Kenapa? Sebab dia tak tahu sampai bila dia akan dengar suara emak tersayang? Kita? Fikir-fikirkan.Selamat beramal..

Pagi ni, saya berkongsi satu chapter tentang 'SET GOUT'... sesuai untuk hadiah ibu dan ayah yang ada gout tu. Seorang teman saya, dia mengeposkan set gout ni ke Langkawi hanya untuk melihat ayahnya baik dari penyakit itu.

Lihat, pengorbanan anak yang jauh di selatan dan dari mata ibu dan ayahnya semata-mata mahu ayahnya 'lega' dari kepanasan betis setiap malam. Semoga dengan izin Allah, set ini dapat membantu ayahnya itu.

Jom, lihat apa yang ada dalam set gout SHAKLEE ini..

Set Gout Shaklee Sebagai Alternatif Rawatan Untuk Gout 

Apa yang menyebabkan Gout?

Punca gout adalah disebabkan kandungan asid urik yang berlebihan dalam badan.Keadaan ini boleh disebabkan oleh:

~ Peningkatan pengeluaran asid urik oleh badan.
~ Penyingkiran asid urik yang berlebihan oleh buah pinggang.
~ Peningkatan pengambilan makanan yang mengandungi purin yang dimetabolismakan kepada asid urik di dalam badan.

Daging tertentu, makanan laut, kacang kering, dan kacang adalah sangat tinggi kandungan purines. Alkohol juga boleh meningkatkan tahap asid urik dan mendakan serangan gout.


Faktor-faktor berikut juga boleh menyebabkan gout:

1. Diet dan berat badan juga salah satu punca keadaan asid urik gout seperti kegemukan, satu diet protein tinggi, alkohol atau rendah kalori dalam diet.

2. Ubat juga mendatangkan asid urik gout. Ia boleh meningkatkan asid urik dalam darah. Anda perlu berhati-hati apabila menggunakan ubat seperti aspirin, diuretics.

3. Orang yang pernah mengalami penyakit ginjal, tekanan darah, kecederaan dan pembedahan berkemungkinan besar boleh mendapat gout.


Makanan yang patut di elakkan (TOTALLY FORBIDDEN) ialah:-

~ Makanan laut seperti ikan, kerang, sardin dan ikan bilis.
~ Sayur-sayuran seperti asparagus, bunga kobis dan bayam.
~ Organ dalaman haiwan seperti paru, hati dan jantung.
~ Daging merah.
~ Cendawan.
~ Yis (roti putih, roti manis).



Cara Untuk Mencegah Serangan Gout

1. Mengurangkan berat badan yang berlebihan kerana ia membantu untuk mengurangkan  tahap asid urik. Tetapi jangan amalkan diet protein tinggi.
2.Tahap asid urik yang tinggi boleh diturunkan sedikit dengan mengelakkan pengambilan protein yang tinggi dan makanan yang kaya dengan purin , seperti hati , buah pinggang dan makanan laut.
3. Kurangkan pengambilan alkohol
4. Elakkan meminum minuman ringan yang manis yang mengandungi fruktosa yang tinggi.
5. Elakkan pengambilan ubat yang boleh menyebabkan serangan gout seperti Colchicine
 
6. Pastikan pengambilan air kosong yang mencukupi bagi mengelakkan hidrasi terhadap tubuh badan. 
7. Pastikan pemeriksaan tekanan darah dilakukan setahun sekali kerana tekanan yang   tinggi menyebabkan serangan gout.


Apakah vitamin untuk merawat Gout?


Keberkesanan dalam merawat gout melibatkan beberapa faktor yang berbeza di samping mengurangkan keradangan sendi dan paras asid urik. Usaha untuk merawat gout juga bermakna anda berusaha untuk menggalakkan fungsi buah pinggang, fungsi sistem imun, serta mengurangkan pengekalan air.

1. Alfalfa - untuk menyingkirkan toksin secara lembut dari badan dan menurukan bacaan asid uric.Namun pengambilan alfalfa memerlukan pesakit mengambil air yang banyak. 2. Performance drink - memastikan tubuh pesakit sendiri mempunyai kandungan air dan gula yang cukup agar tidak dehydrate. 3. Omega guard - Ini sangat penting bagi pesakit yang mengalami gout yang sangat teruk. Omega penting untuk mengelakkan inflamation pada sendi2 pesakit. Ianya sebagai langkah berjaga2 sebelum bengkak itu menjadi lebih teruk.



THANKS READING,  .SHARING IS CARING KAN...



Jika anda ingin menikmati harga penjimatan potongan harga (diskaun) sehingga 20%, anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee. Keahlian RM65 sahaja seumur hidup dan anda berpeluang menikmati lebih banyak keistimewaan lain selepas mendaftar sebagai ahli nanti. 




REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI DYANT


NO.TEL/WHATSAPP/SMS:019 7312447

PM FB: DYANT KHAIRIYANI


 Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD area SEKITAR KULAIJAYA, SEKITAR LARKIN, JOHOR BAHRU DAN FELDA TENGGAROH, MERSING boleh hubungi DYANT untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. DYANT akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.






0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...