Ads 468x60px

Tuesday 5 August 2014

set MENYUSU yang mana nak pilih?

SET MENYUSU


Dengan izin Allah, Dyant nak berkongsi tulis kat diari mengenai Set Menyusu. Ingat lagi sikit waktu ari tu menyusukan CikHusna.. mata ni dah naik macam Panda (* taknak propaganda heh dgn citer panda china tu ).. kenalah pulak sorang ni penyakit 'Kuning'.. hmm kenalah jaga jam untuk kejut paksa untuk menyusu.. selagi tak turun kuning, selagi tu lah kena tahan. Mana nak dapat tidur selesa kan..

Meh sini, ada set yang mampu miliki untuk ibu-ibu yang menyusu. Ibu-ibu diluar boleh memilih set berkenaan mengikut situasi dan keadaan dan bajet masing-masing. ( kredit mommyshahab utk pic. sendiri punyer tak cantik capture.. tq mommy, pinjam gambo )

 
Set B ( Basic )
Untuk siapa? Ibu-ibu yang fully BF + tiada masalah BF sepenuh masa. Untuk ibu-ibu kekal cergas walaupun kurang tidur.


Set E ( Basic + Ostematrix )
Untuk ibu-ibu yang mangalami kemeruduman bf setiap kali PMS. Ditambah dengan kalsium untuk pembentukan dan penjagaan tulang serta gigi. Purata kalsium yang diperlukan untuk ibu menyusu adalah sebanyak 1200mg. Selain itu, kebaikan Ostematrix ni membantu mengurangkan simptom senggugut. 


Set 3M ( Set Popular )
Sangat popular pada ibu-ibu sebab ada yang
: ) menghadapi masalah penghasilan susu walaupun sudah melakukan perahan setiap 2 jam + minum air .
: ) ibu mahukan bayi mereka kenyang dan tidur lena pada waktu malam
: ) ibu sedang relaktasi

Nota Kaki :) 
PENYUSUAN BAYI DAN SUPLEMEN
Jika anda ambil suplemen untuk tujuan penyusuan, perlulah fahami bahawa vitamin bukanlah cara mudah untuk membanyakkan susu ibu. Suplemen berfungsi untuk memastikan tubuh ibu sentiasa sihat, bertenaga serta terus bersemangat. Secara tidak langsung mampu membekalkan susu ibu kepada bayi anda.
Lebih kerap bayi disusukan atau lebih kerap sesi perahan, maka lebih banyak susu ibu dihasilkan. 

Hah! dah tau mana yang berkenan nak cuba?. Bukan sahaja kita beli set ni untuk kenyangkan baby, sihatkan baby.. kita sendiri pun dapat benefitnya. Kulit bersih, putih, dapat kuruskan badan dengan cara selamat. Bagi yang susah nak buang air, dyant makan alfalfa ni ok jer bagus untuk tu. Ianya mencuci usus, darah, hati serta kolestrol selain menjadi 'milkbooster'. Kalau nak kita kurus walaupun sedang menyusukan, boleh ambil Omega Guard untuk bakar kolestrol tu selain baby dan kita sendiri dapat 'bijak'... sebab dalam tu ada EPA + DHA.. hmmm bagus kan kalau ada benda ni sumer dari start dyant preggy anak pertama, lau tak .... Bagi yang belum mencuba, cubalah. Janganlah kita berkira duit masa nak beli set-set cenggini, kita beli untuk sapa? kan kita nak bagi anak kita jugak.. Takyah la berkira sangat... Allah kan dah tentukan rezeki anak-anak kita masing-masing. Betul tak?

Apalagi? Menarik kann.. Hubungi Dyant 019 7312447 untuk detail belian SET MENYUSU atau ahli

THANKS READING...




0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...