Ads 468x60px

Sunday 20 July 2014

SHAKLEE PENYUMBANG ISRAEL? HISYYY

SHAKLEE PENYUMBANG ISRAEL? BETUL KE?
Kawan-kawan, sejak Gaza dan Israel berperang, isu sebegini kembali menjadi perbualan hangat. Sebenarnya isu ini dah lama. Janganlah membuang vitamin yang berbotol - botol tu. Kan dah buang duit. Rugi kan?.. Janganlah kita tak jadi membeli sebab dengar orang cakap, Shaklee tu antara penyumbang kepada Israel.  Meh sini dyant kongsi kenapa jadi isu sebegini. Patutnya sebelum membuang tu, rujuk la dulu pada tempat yang kita beli.. 
Bagaimana isu ini bermula?

Kisahnya bermula dengan satu website dari sebuah komuniti Yahudi (Keneseth Israel) yang telah memaparkan logo SHAKLEE GLOBAL dalam list supporter.
http://www.kenesethisrael.com/boleh pergi rujuk kat website ni untuk siasat : http://www.kenesethisrael.com 
tapi ini bukan laman web rasmi Shaklee yer..


Untuk yang belum tahu, selepas kami menyertai Shaklee, kami akan dipanggil SID iaitu Independent Distributor. Maksudnya, bila kita (ahli) berbisnes dengan Shaklee dah tentu kita dapat ganjaran / bonus. Jadi, bonus yang kita dapat tu terpulanglah pada masing-masing untuk mempelbagaikannya. Macam kita orang islam, zakat, sedekah, infaq tu memang perlulah buat. Bagi SID lelaki ini, bonus yang dia dapat tu disalurkan kepada ISRAEL. Jadi, bila dah terang ada logo Shaklee tentu orang luar akan kaitkan pada kita yang SID kat Malaysia ni..  macam tak adil pulak bila dikaitkan sama seperti itu.

Jadi, sebab tak nak orang luar terus bercakap / fitnah bagai.. persoalan telah dikemukakan kepada Pengurusan Shaklee.. dan Alhamdulillah, inilah jawapan bagi pencerahan isu ini.

Pengesahan Dari Shaklee





Reply from Shaklee:-

Q: Does Shaklee Corporation contribute in funding Israeli's Military exercise on Palestine?
A: No.

Q: What is your personal stand towards this issue?
A: Because this is a corporate question you and your customers and other distributors have raised now and in the past, we wanted to make it very clear that Shaklee is against violence of any kind anywhere in the world.

Shaklee is a neutral company and is not involved in any conflict, is not affiliated with any religion and is not aligned with any political party or cause.

Q: Is there any link of Shaklee and Israel / Zionist that we need to know?
A: There is none.

Sincerely
Bradford Richardson
President, Shaklee International

Jadi, amat bersyukur sangat. Lepas ni bolehlah panjang-panjangkan pencerahan ini pada sesapa yang belum tahu. Tak yah la nak boikot sangat pasal isu seperti ni.
Bolehlah teruskan consume Shaklee tanpa ragu-ragu.

Sekian.






0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...